fot. Paweł Wodzyński/East News

Ogłoszono nominacje do 24. edycji Orły 2022

Znana jest już lista Nominowanych 24. edycji Polskich Nagrodach Filmowych ORŁY 2022. Film w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego „Żeby nie było śladów” otrzymał aż 13 nominacji. 9 nominacji dostał obraz Wojtka Smarzowskiego „Wesele”, a 7 film „Wszystkie nasze strachy” duetu reżyserskiego Łukasz Ronduda i Łukasz Gutt.

W Konkursie Głównym tegorocznej edycji ORŁÓW, członkowie Polskiej Akademii Filmowej wyłonili nominowanych spośród 71 filmów. W kategorii Najlepszy Film Dokumentalny o nominacje ubiegało się 67 tytułów, zaś w kategorii Najlepszego Filmowego Serialu Fabularnego – 19 produkcji. Polskie Nagrody Filmowe ORŁY są przyznawane dorocznie przez Polską Akademię Filmową od 24 lat. Przyznawane profesjonalistom przez profesjonalistów, ORŁY są dziś jednym z najbardziej pożądanych wyróżnień na polskim rynku filmowym.

NOMINACJE 24. ORŁÓW, NAGRÓD POLSKIEJ AKADEMII FILMOWEJ:

NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI

„Anette” reż. Leos Carax (Francja, Meksyk, USA, Szwajcaria, Belgia, Japonia, Niemcy)

„Berlin Alexanderplatz” reż. Burhan Qurbani (Niemcy, Holandia, Francja, Kanada)

„Na rauszu” (Druk) reż. Thomas Vinterberg (Dania, Szwecja i Holandia)

„Ojciec” (The Father) reż. Florian Zeller (Wielka Brytania, Francja)

„Titane” reż. Julia Ducournau (Francja, Belgia)

NAJLEPSZY DŹWIĘK

Jerzy Murawski, Franciszek Kozłowski „Furioza”

Zofia Moruś, Mateusz Adamczyk, Sebastian Witkowski „Mosquito State”

Mateusz Adamczyk, Zofia Moruś, Bartosz Putkiewicz, Sebastian Witkowski „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”

Artur Kuczkowski i Tomasz Sikora „Sonata”

Michał Robaczewski „Sweat”

Marek Wronko i Krzysztof Jastrząb „Śmierć Zygielbojma”

Radek Ochnio „Wesele”

Leszek Freund „Zupa nic”

Kacper Habisiak, Sebastian Crueghe, Jarosław Bajdowski „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA

Dariusz Krysiak „Cudak”

Alina Janerka „Furioza”

Waldemar Pokromski, Agnieszka Hodowana „Magnezja”

Mirosława Wojtczak „Mistrz”

Pola Guźlińska „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZE KOSTIUMY

Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Ciotka Hitlera”

Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Cudak”

Dorota Roqueplo „Magnezja”

Marta Ostrowicz „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”

Elżbieta Radke „Śmierć Zygielbojma”

Małgorzata Zacharska „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZY MONTAŻ

Jarosław Kamiński „Aida”

Paweł Łoziński, Bartłomiej Piasek, Piotr Wójcik „Film balkonowy”

Agnieszka Glińska „Lamb”

Iza Pająk i Laura Pawela „Ucieczka na srebrny glob”

Krzysztof Komander „Wesele”

ODKRYCIE ROKU

Iwona Siekierzyńska, reżyseria, „Amatorzy”

Mateusz Rakowicz, reżyseria, „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”

Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer, reżyseria, „Polański, Horowitz. Hometown”

Jakub Michalczuk, reżyseria, „Teściowie”

Łukasz Gutt, reżyseria, „Wszystkie nasze strachy”

NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY

„Behawiorysta” reż. Łukasz Palkowski, Marek Wróbel, scen. Bartosz Janiszewski, Maciej Kazula, prod. Aktiv Media dla TVN Grupa Discovery

„Klangor” reż. Łukasz Kośmicki, scen. Kacper Wysocki, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska

„Kruk. Czorny Woron nie śpi” reż. Maciej Pieprzyca, scen. Jakub Korolczuk, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska

„Rojst ‘97” reż. Jan Holoubek, scen. Kasper Bajon, Jan Holoubek, prod. Frame Sp. z o.o. dla Netflix

„Sexify” reż. Kalina Alabrudzińska i Piotr Domalewski, scen. Kalina Alabrudzińska, Piotr Domalewski, prod. Akson Studio dla Netflix

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY

„1970” reżyseria Tomasz Wolski

„Film balkonowy” reżyseria Paweł Łoziński

„Polański, Horowitz. Hometown” reżyseria Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer

„Sędziowie pod presją” reżyseria Kacper Lisowski

„Ucieczka na srebrny glob” reżyseria Kuba Mikurda

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA

Anna Dymna „Amatorzy”

Agata Kulesza „Wesele”

Jowita Budnik „Wszystkie nasze strachy”

Ewa Wiśniewska „Zupa nic”

Aleksandra Konieczna „Żeby nie było śladów”

Agnieszka Grochowska „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA

Borys Szyc „Bo we mnie jest seks”

Adam Woronowicz „Moje wspaniałe życie”

Łukasz Simlat „Sonata”

Andrzej Chyra „Wszystkie nasze strachy”

Jacek Braciak „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA

Jasna Đuričić „Aida”

Maria Dębska „Bo we mnie jest seks”

Agata Buzek „Moje wspaniałe życie”

Magdalena Koleśnik „Sweat”

Sandra Korzeniak „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA

Piotr Głowacki „Mistrz”

Jacek Braciak „Moje wspaniałe życie”

Maciej Stuhr „Powrót do tamtych dni”

Robert Więckiewicz „Wesele”

Tomasz Ziętek „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA MUZYKA

Maciej Zieliński „Gierek”

Szymon Wysocki „Każdy ma swoje lato”

Jan A. P. Kaczmarek „Magnezja”

Cezary Skubiszewski „Mosquito State”

Marcin Masecki „Powrót do tamtych dni”

Jan A. P. Kaczmarek „Śmierć Zygielbojma”

Mikołaj Trzaska „Wesele”

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA

Wojciech Żogała „Bo we mnie jest seks”

Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński „Cudak”

Marek Warszewski „Magnezja”

Ewa Skoczkowska „Mistrz”

Marek Warszewski „Wesele”

Paweł Jarzębski „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZE ZDJĘCIA

Klaudiusz Dwulit „Furioza”

Witold Płóciennik „Mistrz”

Michał Englert „Teściowie”

Piotr Sobociński jr „Wesele”

Łukasz Gutt „Wszystkie nasze strachy”

Kacper Fertacz „Żeby nie było śladów”

Arthur Reinhart „Żużel”

NAJLEPSZY SCENARIUSZ

Jasmila Žbanić „Aida”

Łukasz Grzegorzek „Moje wspaniałe życie”

Wojtek Smarzowski „Wesele”

Łukasz Ronduda, Michał Oleszczyk, Katarzyna Sarnowska „Wszystkie nasze strachy”

Kaja Krawczyk-Wnuk „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA REŻYSERIA

Jasmila Žbanić „Aida”

Paweł Łoziński „Film balkonowy”

Magnus von Horn „Sweat”

Wojtek Smarzowski „Wesele”

Łukasz Ronduda, Łukasz Gutt „Wszystkie nasze strachy”

Jan P. Matuszyński „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZY FILM

„Aida”

„Moje wspaniałe życie”

„Wszystkie nasze strachy”

„Wesele”

Żeby nie było śladów”

Już 20 kwietnia zostanie ogłoszone nazwisko laureata ORŁA za Osiągnięcia Życia.

 

źródło: www.pnf.pl

Nasi partnerzy


Top