Perspektywy i szanse dla branży filmowej na rynku VOD w nadchodzącej dekadzie

„Wkraczamy w nową dekadę przemian na rynku filmowym. Technologie streamingowe dynamicznie rozwijają się, kolejne podmioty tworzą własne platformy wideo, a dotychczasowi liderzy przygotowują się do przekształceń na globalnym rynku. Dzięki bezpłatnej publikacji INTERFILMLAB 3.0, stanowiącej syntezę wiedzy eksperckiej, można zapoznać się z kompleksową analizą szans, zagrożeń, prognoz i wniosków dotyczących sytuacji na rynku VoD”, czytamy w informacji prasowej podsumowującej projekt INTERFILMLAB 3.0.

W ramach INTERFILMLAB 3.0 odbyły się wykłady, debaty, spotkania z ekspertami oraz praktyczne zajęcia warsztatowe, w trakcie których uczestnicy rozwijali autorskie koncepcje związane z budowaniem nowych strategii produkcyjnych i dystrybucyjnych. W gronie ekspertów projektu, prowadzących poszczególne szkolenia, znaleźli się m.in. Izabela Kiszka-Hoflik (IKH Pictures Promotion), Joyce Grech (Malta Film Foundation), dr hab. Marcin Adamczak (Velvet Spoon), dr Krzysztof Michałowski (Filmweb.pl), Illia Svidler (Cinemahall), Kamil Przełęcki (Cinedu), Błażej Hrapkowicz (FILMFORUM) oraz specjaliści związani z Instytutem KOSMOPOLIS: dr Anna Wróblewska i dr Michał Oleszczyk.

Podsumowanie kilkumiesięcznego cyklu edukacyjnego stanowi opracowana przez Marcina Radomskiego publikacja „INTERFILMLAB 3.0. Wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinematografii w nowych kanałach dystrybucji”. Autor zawarł w niej najważniejsze wnioski wynikające z realizacji projektu, dzięki czemu mogą do niej zajrzeć zarówno doświadczeni profesjonaliści, jak i początkujący filmowcy. Opracowanie obejmuje genezę, historię i strukturę rynku VoD, charakterystykę funkcjonujących modeli biznesowych oraz europejskich i światowych trendów. Publikacja wskazuje potentatów rynku, prognozuje plany powstania nowych platform i strategie działania głównych podmiotów. Istotną część publikacji stanowi ocena perspektyw jakie rozwój technologii VoD stwarza dla poszczególnych uczestników rynku filmowego – w tym twórców, producentów, nadawców, dystrybutorów, agentów sprzedaży, a nawet organizatorów festiwali filmowych.

Publikacja dostępna jest bezpłatnie tutaj.

 

Źródło: informacja prasowa

Nasi partnerzy


Top