Jesteś tutaj: Start Dla ciekawych Nie daj się w sieci Muzyka

Gdy jesteś twórcą...

Jak muzycy mogą wykorzystać Internet

Dr Patryk Gałuszka, Instytut Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego przedstawia dawne i współczesne drogi promocji i przychodów muzyków. Opowiada o tym, czym jest „ekonomia uwagi”, o problemach indywidualnych artystów oraz o rozmaitych platformach internetowych wspomagających sprzedaż muzyki. Wypowiedź jest zapisem konferencji "Rozsupłać sieć - jak promować, dystrybuować i udostępniać muzykę w środowisku cyfrowym – przyszłość i teraźniejszość".

Czytaj dalej

Zacieśniamy więź między artystami a ich fanami

Jacek Brzuz z serwisu Sound Park przedstawia trzy proponowane przez tę platformę kanały dystrybucji nagrań muzycznych, opowiada także o potrzebie edukacji społeczeństwa i młodych pokoleń artystów, że swoją pracę i twórczość należy szanować a własność intelektualna to wartość. Wypowiedź jest zapisem konferencji "Rozsupłać sieć - jak promować, dystrybuować i udostępniać muzykę w środowisku cyfrowym – przyszłość i teraźniejszość".

Czytaj dalej

Krok po kroku do wymarzonego sukcesu

Marcin Kaczmarek z Fabryki Zespołów opowiada o rozwiązaniach przygotowanych na tej platformie dla muzyków, od możliwości sprzedaży treści po jego rozbudowaną promocję w różnego rodzajach mediach społecznościowych. Wypowiedź jest zapisem konferencji "Rozsupłać sieć - jak promować, dystrybuować i udostępniać muzykę w środowisku cyfrowym – przyszłość i teraźniejszość".

Czytaj dalej

Problemy i wyzwania polskiej muzyki poważnej w Internecie

Andrzej Puczyński ze Związku Producentów Audio Video (ZPAV) opowiada o najważniejszych wyzwaniach, przed którą stoi polska branża muzyczna. Porusza problematykę muzyki klasycznej w sieci, skutecznej dystrybucji cyfrowej, metodach promocji i kierunkach rozwoju rynku. Wypowiedź jest zapisem konferencji "Rozsupłać sieć - jak promować, dystrybuować i udostępniać muzykę w środowisku cyfrowym – przyszłość i teraźniejszość".

Czytaj dalej

Sposób na „pirata”, czyli streaming muzyki w Internecie

Co można zrobić, żeby przekonać do legalnych serwisów osobę korzystającą głównie z nielegalnych źródeł rozpowszechniających treści? To proste: trzeba zaoferować jej to, czego chce, w taki sposób, by uznała, że warto za to zapłacić. W ostatnim czasie w Polsce pojawiło się wiele serwisów oferujących dostęp do szerokiej bazy utworów muzycznych. Czy zachęcą internautów na tyle, że przyczynią się do spadku przypadków piractwa?

Czytaj dalej

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych Stowarzyszenie Filmowców Polskich Polska Izba Książki Legalna Kultura Stowarzyszenie Autorów i Wydawców Copyright Polska